31 Temmuz 2011 Pazar

Bir Ünlünün Ardından Konuşulanlar

     Selam, sevgili yaramaz Cin. Aradan biraz zaman geçmiş olmasına rağmen Amy Winehouse'un ölümü için üzüldüğümü söylemeden geçmek istemedim. Kendisine aşırı derecede bir hayranlık duymuyordum; ama dinlemeyi çok sevdiğim bir iki şarkısı vardı. Sen de çok iyi biliyorsun ki,  evde son ses açarak dinlediğim en sevdiğim şarkısı Back To Black. Ölmesine üzüldüm, her ölüm gibi bu da erken bir ölümdü, hem de fazla erken bir ölüm. Genç ölümler hem daha acı verici oluyor. Üstelik eğer yaşasaydı çok daha mükemmel eserlerle karşmıza çıkacaktı. Böylesine yetenekli, genç bir sanatçının ölmesi üzücü, her ne kadar geride ölümsüz eserler bırakmış olsa da.

    Ancak benim en çok üzüldüğüm bu değil, Cin'im. Ben daha çok, öldükten sonra arkasından yazılıp çizilenlere üzüldüm. Ölmeden önce, Amy'i konserlerindeki bazı olaylardan dolayı, yerden yere vuran medya, o öldükten sonra birden bire efsaneleştirdi onu.  ''Şehitler için bu kadar üzülmediniz.'' 'cileri, ''Onu zaten sevmiyordum, ölmesine de üzülmedim.'' 'cileri, ''Su testisi su yolunda kırılır.'' 'cıları saymıyorum bile. Bu tarz düşünce biçimini bir türlü anlayamadım, anlamak da üstemiyorum. Ölümleri birbiriyle kıyaslamak sağlıklı bir düşünce gibi gelmiyor bana. Her ünlünün ölümünde, sanki örgütlenip de böyle yorumlar yapmayı sabırsızlıkla bekleyen insanlar var. O nasıl bir mantık ki, şehit ölümüyle dünyaca ünlü bir sanatçının ölümünü kıyaslayabiliyor. Bir de bunun için çok çok üzülenler ve bu yüzden Türkiye'nin durumunu çok vahim görenler var. Onlara selamlarımı iletip, kendilerini şuraya yönlendirmek isterim : http://www.dipnot.tv/9054/Turkiye-escinsel-komsu-istemeyen-sag-ideolojiye-meyilli-mutlu-insanlar-ulkesi.aspx 
Türkiye'nin tek sorunu bu da değil elbette; ama dünyaca ünlü bir sanatçı ölünce, ''Niye kimse şehitler için bu kadar üzülmüyor?'' diye Türkiye'nin durumunu çok vahim gören insanın acısından çok daha acı duyulacak bir durum. Vallahi anlamıyorum bu insanları, Cin?


    Eğer içiyorsa ve kullanıyorsa sebebi var. Uyuşturucu kullanmanın doğru bir şey olduğunu söylemiyorum; ama insanları bazı davranışlarda bulunmaya iten bazı sebebler vardır. İnsanların neler yaşadıklarını bilemeyiz, bazı olaylara dayanma güçlerini de. Davulun sesi, demek istiyorum kısaca. İşi garibi, genç ve fazlasıyla yetenkli bir sanatçı öldüğünde arkasından, onun ölümünün ve bunun üzüntülü bir şey olmasının dışında konuşacak daha başka şeyler bulmamız. Şu anda böyle bir yazı yazıyor olmak bile üzücü. Ölmüş kadın, daha neyi tartışıyorsunuz, bre dostlar?

    Şimdi en sevdiğim şarkısını paylaşmak istiyorum, sevgili Cin'im. 

    Back To Black,

2 yorum: